Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

                               Παιχνίδια Άμυνας -  Επίθεσης 
Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man)  
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν.
 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα       β) χωρίς ντρίπλα
Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man).Σουτ μετά από 4; πάσες 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Οι επιθετικοί για να μπορέσουν να κάνουν σουτ πρέπει να κάνουν προκαθορισμένο αριθμό πασών 4;  και μετά να κάνουν σουτ.
 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα          β) χωρίς ντρίπλα
Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man). Έναρξη με πάσα από δάσκαλο  
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Ο δάσκαλος κρατεί την μπάλα στο τρίποντο και πασάρει στην ομάδα που κάνει επίθεση. Πασάρει όταν κάποιο παιδί που επιτίθεται ξεμαρκαριστεί από τον αμυντικό και είναι σε θέση, που έχει καλές προϋποθέσεις για να σκοράρει.
 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα       β) χωρίς ντρίπλα
Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man).Να ακουμπήσουν όλοι την μπάλα πριν να κάνουν σουτ  
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Οι επιθετικοί πρέπει να ακουμπήσουν όλοι την μπάλα πριν κάνουν σουτ
 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα          β) χωρίς ντρίπλα
Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man).Να σκοράρουν όλοι 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Κερδίζει η ομάδα που θα σκοράρουν όλα τα παιδιά της ομάδας.
 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα             β) χωρίς ντρίπλα
3; με  2; Οι επιθετικοί περισσότεροι από τους αμυντικούς με τζόκερ 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Οι επιθετικοί είναι περισσότεροι από τους αμυντικούς. Οι αμυντικοί προσπαθούν να καλύψουν χώρο. Ένα παιδί ή ο δάσκαλος  είναι πάντα επιθετικός, τζοκερ. Αλλάζει σε συγκεκριμένο χρόνο
Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα           β) χωρίς ντρίπλα
Μαρκάρω τον παίκτη μου (man to man). Με διαφορετικό αριθμό παικτών 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον διαφορετικό αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 3 με 2, 4 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν τον τρόπο που θα αμύνονται α) να καλύπτουν χώρο β) να μαρκάρουν παίκτη
 Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα           β) χωρίς ντρίπλα
Ο πολιορκητής (Βασική αμυντική στάση- προσποίηση)  
Τα παιδιά σε ζευγάρια με μία μπάλα και ένα στεφάνι. Το ένα παιδί είναι ο φρουρός και στέκεται μπροστά στο κάστρο με ανοικτά χέρια σε θέση άμυνας (σούμο).Το άλλο παιδί προσπαθεί να ρίξει το βόλι του, μπάλα, στο κάστρο , στεφάνι. Αν ο φρουρός πιάσει την μπάλα αλλάζουν ρόλους. Το παιχνίδι παίζεται        2 με 2 και 3 με 3 με:
α)  ντρίπλα
β)  όσα βήματα θέλουν
γ) μηδέν βήματα, ακίνητοι
δ) ένα βήμα
ε) 1-3 βήματα
στ) 1-3 βήματα ντρίπλα και 1-3 βήματα
ζ) υποχρεωτικές πάσες ένα συγκεκριμένο αριθμό
Το κάστρο (Βασική αμυντική στάση- προσποίηση)  
Τα παιδιά σε ζευγάρια με μία μπάλα και ένα στεφάνι. Τοποθετούν την μπάλα στο στεφάνι και το ένα παιδί είναι ο φρουρός και έχει τα χέρια του πίσω από την πλάτη. Το άλλο παιδί προσπαθεί να ακουμπήσει την μπάλα με το χέρι του. Όταν τα καταφέρει αλλάζουν ρόλους .Το παιχνίδι παίζεται και 2 με 2 και 3 με 3.
Το κάστρο με πλάτη (Βασική αμυντική στάση- προσποίηση)  
Τα παιδιά σε ζευγάρια με μία μπάλα και ένα στεφάνι. Τοποθετούν την μπάλα στο στεφάνι και το ένα παιδί είναι ο φρουρός και έχει πλάτη  το συμμαθητή του. Το άλλο παιδί προσπαθεί να ακουμπήσει την μπάλα με το χέρι του. Όταν τα καταφέρει αλλάζουν ρόλους .Το παιχνίδι παίζεται και 2 με 2 και 3 με 3.
Η μπάλα πίσω από την τελική γραμμή 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τα παιδιά προσπαθούν με πάσες να ακουμπήσουν την μπάλα στην αντίπαλη τελική γραμμή. Τα παιδιά όταν κρατούν την μπάλα μπορούν να προχωρήσουν:
α) με ντρίπλα
β) με όσα βήματα θέλουν
γ) χωρίς βήμα
δ) με ένα βήμα
ε) με 1-3 βήματα
στ) υποχρεωτικά πάσες ένα συγκεκριμένο αριθμό
Ο βασιλιάς 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τοποθετώ δύο καρέκλες στις τελικές γραμμές. Σε κάθε καρέκλα κάθεται ένα παιδί. Η ομάδα του ξεκινά από την απέναντι καρέκλα και προσπαθεί με ντρίπλες ή μόνο πάσες να του πασάρει (πρέπει να κάθεται όταν θα πιάσει την μπάλα.).Όποιο παιδί βάλει γκολ αλλάζει θέση.
Αντί καρέκλα μπορεί να στέκεται ένα παιδί, βασιλιάς στη γραμμή και να πιάνει την μπάλα. Το παιδί μπορεί να είναι α)ακίνητος β) να κινείται πάνω στην γραμμή μόνο.
Ο βασιλιάς και ο πρίγκιπας 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τοποθετώ δύο καρέκλες στις τελικές γραμμές. Σε κάθε καρέκλα κάθεται ένα παιδί, βασιλιάς. Η ομάδα του ξεκινά από την απέναντι καρέκλα και προσπαθεί με ντρίπλες ή μόνο πάσες να του πασάρει (πρέπει να κάθεται όταν θα πιάσει την μπάλα.).Επίσης ένα παιδί στέκεται στην πλάγια γραμμή, πρίγκιπας. Για να μπορούν να σκοράρουν πρέπει να πασάρουν στον πρίγκιπα. Όποιο παιδί βάλει γκολ αλλάζει θέση.
Αντί καρέκλα μπορεί να στέκεται ένα παιδί, βασιλιάς στη γραμμή και να πιάνει την μπάλα. Το παιδί μπορεί να είναι α)ακίνητος β) να κινείται πάνω στην γραμμή μόνο.
Αμερικάνικο ποδόσφαιρο
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κρατούν την μπάλα και τρέχουν και προσπαθούν να ρίξουν την μπάλα στην αντίπαλη εστία.. Οι αντίπαλοι μπορούν να τους σταματήσουν πιάνοντας τους από τη μέση μόνο!!!
Χάντμπολ 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Υπάρχει τερματοφύλακας. Όταν μπει γκολ αλλάζει ο τερματοφύλακας. Προχωρούν  με 1-3 βήματα και πάσα με ένα χέρι ή 1-3 βήματα ντρίπλα και 1-3 βήματα.
Πέντε ;  πάσες 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα προσπαθεί να κάνει πέντε; πάσες συνεχόμενες και η άλλη προσπαθεί να την εμποδίσει. Όποια ομάδα κάνει πέντε πάσες κερδίζει ένα βαθμό.
Το παιχνίδι παίζεται: α) με ντρίπλα                β) χωρίς ντρίπλα
Ψαράκι 
Τα παιδιά σε τριάδες με μια μπάλα. Ένα παιδί είναι στη μέση και προσπαθεί να πιάσει την μπάλα όταν οι άλλοι δύο κάνουν πάσες. Το παιχνίδι παίζεται 2 με 1, 3 με 2 , 5 με 2 κλπ.
Ποδόσφαιρο 3 με 3 μικρές πόρτες 
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των τριών. Παίζουν 3 με 3. Για πόρτες τοποθετούν δύο κώνους σε απόσταση 1 μέτρο μεταξύ τους. Πρέπει να περάσουν την μπάλα μέσα από τους κώνους
Κτυπήστε το βράχο 
2 με 2.Τοποθετώ μια μπάλα πάνω σε ένα πιάτο, κίτρινο σημαδάκι. Τα παιδιά παίζουν ποδόσφαιρο και προσπαθούν να χτυπήσουν το βράχο, μπάλα.
Ποδόσφαιρο με 4 εστίες 
Τοποθετώ τέσσερις εστίες σε σχήμα ρόμβου. Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα προσπαθεί να βάλει γκολ στις δύο εστίες που βρίσκονται απέναντι και η άλλη ομάδα στις άλλες δύο.
Ποδόσφαιρο με κινητή εστία 
2 με 2 .Δυο παιδιά κρατούν μια κορδέλα ψηλά(ένας από κάθε ομάδα).Τα δύο παιδιά σχηματίζουν μια πόρτα και περπατούν στο γήπεδο όπου θέλουν. Τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να βάλουν γκολ. Αλλάζουν ρόλους μετά από κάθε γκολ.
Ποδόσφαιρο με κράτημα από την μέση 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τα παιδιά κρατούν την μπάλα και τρέχουν. Οι αντίπαλοι προσπαθούν να του ανακόψουν πιάνοντας τους από τη μέση. Για να μπει γκολ πρέπει: α)να κάνουν σουτ β) με κεφαλιά γ)να πασάρουν σε συμπαίκτη τους να κάνει σουτ δ)να πασάρουν σε συμπαίκτη τους να κάνει κεφαλιά.
Ποδόσφαιρο με μια εστία 
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες  3 με 3. Τοποθετώ ένα εμπόδιο ή δύο κώνους και σχηματίζω μια εστία, πόρτα. Τα παιδιά μπορούν να βάλουν γκολ από μπροστά και από πίσω
Ποδόσφαιρο με σιαμαίους 
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τοποθετώ δύο μικρές πόρτες. Τα παιδιά της κάθε ομάδας πιάνουν χέρι σε ζευγάρια. Τρέχουν σε ζευγάρια και προσπαθούν να βάλουν γκολ.
Ποδόσφαιρο. Ψαράκι 5 με 2 
Τα πέντε παιδιά δημιουργούν ένα κύκλο. Τα δύο παιδιά είναι ψαράκια και βρίσκονται στο κέντρο. Τα παιδιά κάνουν πάσες και τα ψαράκια προσπαθούν να τους πιάσουν την μπάλα. Όποιο παιδί ακουμπήσει την μπάλα αλλάζει ρόλο.(τα παιδιά μπορεί να κάνουν πάσες με μία επαφή ή με δύο ή με όσες θέλουν)
Φρίσπι
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Τα παιδιά προσπαθούν να ρίξουν το φρίσπι μέσα από τα τέρματα, γκολπόστ.
Χόκεϊ
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Μπορεί να έχει τερματοφύλακα ή μικρές πόρτες.
Αμέρικαν φλακ
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με3 κλπ. Κάθε παιδί τοποθετεί μία κορδέλα στο πλάι. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Προσπαθούν να πιάσουν την μπάλα ή να πιάσουν την κορδέλα του παιδιού που κρατεί την μπάλα. Εάν πιάσουν την κορδέλα του παιδιού που έχει την μπάλα, τότε η μπάλα πηγαίνει στην άλλη ομάδα. Μπορεί να έχει τερματοφύλακα ή μικρές πόρτες.
Σκούτερ
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, με τον ίδιο αριθμό παιδιών σε κάθε ομάδα π.χ. 2 με 2, 3 με 3 κλπ. Τα παιδιά που είναι αμυντικοί συμφωνούν ποιο παίκτη θα μαρκάρουν. Κάθε παιδί κάθεται σε ένα σκούτερ. Μπορούν να παίξουν παιχνίδια όπως
α) καλαθόσφαιρα
β) πετόσφαιρα
γ) χάντμπολ
δ) Ο πολιορκητής
ε) η μπάλα στην τελική γραμμή.
στ) κλπ.
Πετόσφαιρα 2 με 2  
Τα παιδιά χωρισμένα σε ζευγάρια. Παίζουν πετόσφαιρα με μια μπάλα. Στόχος να περάσει στο άλλο γήπεδο η μπάλα και να πέσει κάτω στο γήπεδο τους
α) με ρίξιμο
β) με δάχτυλα
γ) κάνουν τρεις επαφές και η τρίτη επαφή γίνεται με δάχτυλα
δ) κάνουν τρεις επαφές και η δεύτερη και η τρίτη με δάχτυλα
ε) Κάνουν τρεις επαφές και οι τρεις με δάχτυλα
3 ομάδες 
Παιχνίδι καλαθόσφαιρας 3 ομάδες Η μια περιμένει έξω και κάνει εξάσκηση ντρίπλα με μία μπάλα το κάθε παιδί. Οι άλλες δυο παίζουν διπλό. Όποια ομάδα δεκτή καλάθι βγαίνει έξω και μπαίνει η άλλη.
5 ομάδες 
Τα παιδιά χωρίζονται σε πέντε ομάδες. Κάθε ομάδα φορεί ένα χρώμα φανέλας. Οι δύο ομάδες παίζουν μονό στον ένα καλάθι και οι άλλες δύο στο άλλο καλάθι. Η πέμπτη ομάδα περιμένει έξω και συζητά με το δάσκαλο τον τρόπο που αγωνίστηκαν Όταν μπει ένα καλάθι, βγαίνει έξω και μπαίνει η Πέμπτη ομάδα κ.λ.π.
Αδειάστε το γήπεδο σας και πιάστε στον αέρα 
Τα παιδιά χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες (αγόρια εναντίον των αγοριών και τα κορίτσια εναντίον των κοριτσιών).Η κάθε ομάδα κρατεί 4 μπάλες και τις πετά στο άλλο γήπεδο. Αν η αντίπαλη ομάδα πιάσει μια μπάλα πριν χτυπήσει στο έδαφος την τοποθετούν σε ένα στεφάνι που βρίσκεται στο τέλος του γηπέδου. Αν όχι την πετούνε πίσω στο άλλο γήπεδο. Κερδίζει η ομάδα που θα μαζέψει τις περισσότερες μπάλες.
Παιχνίδι με δύο μπάλες. 
Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες. Κάνουν σέρβις ταυτόχρονα και προσπαθούν οι μπάλες να μην πέσουν κάτω. Όποια μπάλα πιάσουν την περνούν με δάχτυλα απέναντι. Όταν πέσουν και οι δύο μπάλες κάτω ξανά κάνουν σέρβις. Μετρούν βαθμούς.
*  Πόρτες: κώνοι , εμπόδιο, κώνος, μπάλα, πιατάκι με μπάλα, στεφάνι, κώνοι με αριθμούς, γραμμή, πιατάκια, στεφάνι με μπάλα, στεφάνι με κώνο κλπ.

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

                        


                                                           

Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Σε αντιστοιχία με την πυραμίδα της διατροφής, η πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας είναι ένας «έξυπνος» τρόπος απεικόνισης διαφόρων τύπων άσκησης, και ενδεικτικός της συχνότητας με την οποία θα πρέπει αυτές να πραγματοποιούνται από τα παιδιά κατά τη διάρκεια μίας εβδομάδας. Ο σχηματισμός της πυραμίδας δηλώνει ότι προχωρώντας από τη βάση προς την κορυφή, δηλαδή από το μεγαλύτερο εύρος ενός επιπέδου προς το μικρότερο, τόσο μικραίνει ο χρόνος τον οποίο τα παιδιά θα πρέπει να αφιερώνουν στις δραστηριότητες του κάθε επιπέδου.

Οι συστάσεις για φυσική δραστηριότητα και υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (World Health Organization) αναφέρουν ότι τα παιδιά θα πρέπει να είναι φυσικά δραστήρια για τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα.
Στη βάση της πυραμίδας λοιπόν, βρίσκονται δραστηριότητες, όπως βόλτες με το ποδήλατο, δουλειές σπιτιού (βοήθεια στον κήπο, στο καθάρισμα του σπιτιού κ.α), το «πήγαινε» και «έλα» στο σχολείο με τα πόδια, βόλτες και παιχνίδι στην παιδική χαρά ή στα πάρκα κ.α, οι οποίες θα πρέπει να πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση από τα παιδιά, και είναι εύκολα πραγματοποιήσιμες.



Στο αμέσως επόμενο επίπεδο της πυραμίδας παρουσιάζονται δραστηριότητες, όπως είναι το τρέξιμο, η κολύμβηση, καθώς και όλα τα ομαδικά αθλήματα-παιχνίδια, όπως το ποδόσφαιρο, η καλαθοσφαίριση ή και το κυνηγητό. Με τις δραστηριότητες αυτές συστήνεται τα παιδιά να ασχολούνται 3 έως 5 ημέρες την εβδομάδα. Η ένταση με την οποία θα πρέπει να εκτελούνται ενδείκνυται να είναι τέτοια ούτως ώστε να προκαλεί στα παιδιά λαχάνιασμα, και η διάρκειά τους θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 20 λεπτά συνεχόμενα.
Στο τρίτο επίπεδο της πυραμίδας περιλαμβάνονται ασκήσεις που αυξάνουν τη δύναμη και την ευλυγισία. Για τη μεν δύναμη, οι ασκήσεις (4 με 5 σε αριθμό) θα πρέπει να επαναλαμβάνονται 2 με 3 φορές την εβδομάδα, για τη δε ευλυγισία, θα πρέπει να πραγματοποιούνται σχεδόν καθημερινά, λίγο πριν ή αμέσως μετά από το τέλος της κυρίως φυσικής δραστηριότητας και η διάρκεια της καθεμιάς να είναι τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα.
Τέλος, στην κορυφή της πυραμίδας περιλαμβάνονται οι λεγόμενες καθιστικές δραστηριότητες, με τις οποίες τα παιδιά θα πρέπει να απασχολούνται όσο το δυνατό λιγότερο, ιδανικά μέχρι 1-2 ώρες ημερησίως. Ενδεικτικά αναφέρονται η παρακολούθηση τηλεόρασης, τα βιντεοπαιχνίδια και η ενασχόληση με τον υπολογιστή, δραστηριότητες δηλαδή οι οποίες συντελούν στην ακινησία και την αδράνεια του σώματος, και σε υπερβολικό βαθμό έχουν μακροπρόθεσμα σοβαρές αρνητικές συνέπειες για την υγεία.
πηγή

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

KIDS ATHLETICS

Το πρόγραμμα «Kids’ Athletics» υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και τον ΣΕΓΑΣ .
Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, αναδεικνύεται ο ρόλος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής αναφορικά με την προαγωγή του αθλητισμού, του φιλάθλου πνεύματος και της εξωσχολικής σωματικής άσκησης σύμφωνα με τις αρχές του Ολυμπιακού Ιδεώδους αλλά και η παιδευτική αξία του αθλητισμού στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων στις σύγχρονες συνθήκες που όλοι βιώνουμε.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από την (IAAF) International Association of Athletics Federations, και έχει ως στόχο να φέρει τα παιδιά των ευαίσθητων ηλικιών των δημοτικών σχολείων κοντά στον κλασσικό αθλητισμό, να καλλιεργήσει την ενασχόληση τους με αυτόν, να τονίσει τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από τον αθλητισμό και ταυτόχρονα να εκπαιδευτούν στην ιστορία, τον πολιτισμό και τις αρχές του αθλητισμού μέσω του παιχνιδιού που προσφέρει το Kids’ Athletics. Έχει ως σκοπό να καταστήσει όσο πιο δημοφιλή γίνεται τα αγωνίσματα του Κλασσικού Αθλητισμού στα παιδιά, μέσα από ένα συνδυασμό ποικίλων αθλητικών δραστηριοτήτων ομαδικού χαρακτήρα σε μορφή παιχνιδιού, το “Team event for children” (Oμαδικό παιχνίδι για παιδιά).
Αποτελείται από ένα σύνολο κινητικών και λειτουργικών δεξιοτήτων προσαρμοσμένων στις ανάγκες των παιδιών ανάλογα με την ηλικία τους. Συμπεριλαμβάνει τρεις ομάδες αγωνισμάτων:
α) τα αγωνίσματα δρόμου
β) τις ρίψεις
γ) τα άλματα 
και απευθύνεται σε τρεις ηλικιακές κατηγορίες :7-8 ετών , 9-10 ετών και 11-12 ετών



Κατεβάστε  το υλικό της ημερίδας «Ο Στίβος στο Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο – Η ανταπόκριση του Στίβου στις ανάγκες της νέας γενιάς μέσα από το πρόγραμμα της IAAF (Kids Athletics)»


Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

                                                  Τι πιο όμορφο από τα παραδοσιακά παιχνίδια;  
Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων προς τους μικρότερους.
Τα παραδοσιακά παιχνίδια είναι ομαδικά (κρυφτό, μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, το μαντίλι, κ.ά.). Υπάρχουν και κάποια που αρχικά ενδέχεται να μοιάζουν ατομικά, αλλά τελικά αποδεικνύονται ομαδικά, καθώς παίζονται διαδοχικά από κάθε ένα παιδί μέσα στην ομάδα. Αυτά έχουν σχέση περισσότερο με την τεχνολογία της κάθε εποχής και τις δεξιότητες των παιδιών, όπως η σφεντόνα, η σβούρα, το τσιλίκι, κ.ά.
Κάθε παραδοσιακό παιχνίδι εκφράζει την εποχή και την κοινωνία που το δημιούργησε (κοινωνικές σχέσεις, οικονομική κατάσταση, πολιτιστικές αξίες, τεχνολογία, αντιλήψεις για την πολιτική, τον πολιτισμό, το φύλο, τις σχέσεις με τους άλλους λαούς).

1-Πως Παιζότανε τα Παιδικά Παιχνίδια


2-Πως Παιζότανε τα Παιδικά Παιχνίδια

                                        

3-Πως Παιζότανε τα Παιδικά Παιχνίδια



4-Πως Παιζότανε τα Παιδικά Παιχνίδια



5-Πως Παιζότανε τα Παιδικά Παιχνίδια


6-Πως Παιζότανε τα Παιδικά Παιχνίδια


Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

ΔΕΣΙΜΟ ΚΟΡΔΟΝΙΩΝ

                                                       ΔΕΣΙΜΟ ΚΟΡΔΟΝΙΩΝ
     Ένας εύκολος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά να δένουν τα κορδόνια τους...

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις σχολικές τσάντες

Τα σακίδια πλάτης είναι ένας διαδεδομένος και πρακτικός τρόπος για τα μεταφέρουν τα σχολικά βιβλία και τα προσωπικά τους αντικείμενα οι μαθητές (εικόνα 1). Είναι σχεδιασμένα έτσι, ώστε να κατανέμουν το βάρος από το φορτίο τους σε κάποιους από τους δυνατότερους μύες του σώματος. Η σωστή χρήση των σακιδίων πλάτης επομένως, αποτελεί πολύ καλή λύση για τη μεταφορά των πραγμάτων που είναι απαραίτητα για το σχολείο καθημερινά.
Σακίδια πλάτης πολύ βαριά ή φθαρμένα μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στους μαθητές. Η μη σωστή χρήση επίσης, μπορεί να τραυματίσει μύες και αρθρώσεις. Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να είναι πόνος στη μέση, στον αυχένα και τους ώμους ή ακόμα και προβλήματα στη σωστή στάση του σώματος.
Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι παρά το ότι μπορεί να προκληθούν προβλήματα στάσης του σώματος, τα σακίδια πλάτης δεν αποτελούν αιτία για την εμφάνιση σκολίωσης. Στην σκολίωση έχουμε κλίση της σπονδυλικής στήλης προς το πλάι, που συχνά εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της εφηβείας.  
Πως να διαλέξετε το κατάλληλο σακίδιο πλάτης
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξει κάποιος όταν διαλέγει ένα σακίδιο πλάτης για ένα μαθητή είναι το μέγεθος της τσάντας να είναι κατάλληλο με την σωματοδομή του παιδιού. Η τσάντα δεν θα πρέπει να κρέμεται χαμηλότερα από τους γοφούς του παιδιού. Επιπρόσθετα το σακίδιο πλάτης θα πρέπει να έχει (εικόνα 2):
  • Δύο ιμάντες ώμου.
  • Ικανοποιητικό φάρδος και πάχος στους ιμάντες του ώμου.
  • Ενισχυμένη και μαλακή πλάτη.
  • Ιμάντα για τη μέση. 
  • Μικρό βάρος.
  • Ροδάκια για κύλιση, εφόσον απαιτείται η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

Πρόληψη τραυματισμών
Για τη αποφυγή τραυματισμού από την χρήση σακιδίων πλάτης, ακολουθείστε τους παρακάτω κανόνες:
  • Χρησιμοποιείτε πάντα και τους δύο ιμάντες ώμου για καλύτερη κατανομή του βάρους κατά μήκος της πλάτης.
  • Προσαρμόστε τους ιμάντες ώστε να κρατούν το φορτίο της τσάντας κοντά στην πλάτη.
  • Τα παιδιά και οι μαθητές δεν πρέπει να κουβαλούν φορτίο μεγαλύτερο από το 15-20% του βάρους του σώματός τους.
  • Τοποθετήστε σωστά τα πράγματα στην τσάντα, βάζοντας τα βαρύτερα αντικείμενα κάτω και προς το κέντρο της τσάντας.
  • Εάν η τσάντα είναι πολύ βαριά, αφαιρέστε τα περιττά βιβλία και αφήστε τα στο σπίτι ή το σχολείο.
  • Φορέστε σωστά την τσάντα, λυγίζοντας πρώτα τα πόδια πριν τη σηκώσετε.
  • Δυναμώστε τους μύες του κορμού.
Τι να προσέξουν οι γονείς
  • Ρωτήστε το παιδί σας για πιθανό μούδιασμα ή πόνο στα χέρια και τα πόδια που μπορεί να σημαίνει κακή εφαρμογή της τσάντας στην πλάτη ή πολύ μεγάλο φορτίο αυτής.
  • Παρατηρείστε το παιδί καθώς σηκώνει την τσάντα για να δείτε εάν δυσκολεύεται. Εάν η τσάντα είναι βαριά, αφαιρέστε κάποια βιβλία ή δώστε τα να τα κουβαλήσει με τα χέρια για να ισορροπήσει τα βάρος στην πλάτη (δεν ξεπερνά το 15-20% του βάρους του σώματος του παιδιού).
  • Μη παραβλέπετε οποιοδήποτε πόνο στην πλάτη σε ένα παιδί ή έφηβο.
  • Μιλήστε με τη δασκάλα ή το δάσκαλο προκειμένου να μειωθούν τα βιβλία που χρειάζεται να μεταφέρονται καθημερινά, εφόσον αυτά υπερβαίνουν το επιτρεπτό βάρος. Μιλήστε και με άλλους γονείς για να προωθήσετε το αίτημά σας.
  • Αναζητείστε στο σχολείο τη δυνατότητα ενός προσωπικού ντουλαπιού, όπου θα μπορούσε το παιδί να αφήνει κάποια βιβλία για να μη χρειάζεται να τα μεταφέριε καθημερινά.
  • Στην περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει πόνο που δεν υφίεται, σκεφθείτε να αγοράσετε μια δεύτερη σειρά βιβλίων για να κρατήσετε στο σπίτι.

Πηγή: Αμερικανική Εταιρεία Ορθοπαιδικών Χειρουργών