Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΑΣ ΑΣΚΗΘΕΙΤΕ ΕΞΥΠΝΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ


Προστατέψτε την καρδιά σας: Ασκηθείτε έξυπνα το καλοκαίρι
Ενυδάτωση - Συμβουλές για καρδιοπαθείς - Θερμική εξάντληση - Θερμοπληξία


       Ασκείστε τακτικά , αλλά τώρα είναι καλοκαίρι .Μην αποφασίσετε ότι αυτή είναι η στιγμή για ένα μικρό καλοκαιρινό διάλειμμα από το πρόγραμμα άσκησης σας. Είναι σημαντικό να συνεχίσετε την άσκηση στη διάρκεια του καλοκαιριού, επειδή οι θετικές επιδράσεις της χάνονται πολύ γρήγορα μόλις σταματήσετε να ασκείστε. Οι περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι πολλά από τα βασικά οφέλη χάνονται σε τέσσερις έως έξι εβδομάδες μετά από τη διακοπή της άσκησης. Είναι όμως εξίσου σημαντικό να παραμείνετε ασφαλείς όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει... Δεν μπορείτε να αγνοήσετε τη ζέστη , γιατί αυτό μπορεί να καταλήξει στη θερμική καταπόνηση, θερμοπληξία ή άλλα προβλήματα. 
     
Δείτε παρακάτω μερικές συμβουλές για όλους:


Ενυδάτωση:Διατηρήστε την ισορροπία άλατος-νερού στον οργανισμό σας πίνοντας άφθονα υγρά (κατά προτίμηση νερό) πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη σωματική δραστηριότητα. Να αποφεύγετε τα αλκοολούχα και καφεϊνούχα ποτά.
Ασκηθείτε εξυπνότερα, όχι σκληρότερα.
  • Ασκηθείτε κατά τις πιο δροσερές ώρες της ημέρας, κατά προτίμηση όταν η ηλιακή ακτινοβολία του ήλιου είναι ελάχιστη - νωρίς το πρωί ή νωρίς το βράδυ.
  • Μειώστε την ένταση και τη διάρκεια της άσκησης σε υψηλές θερμοκρασίες ή σχετική υγρασία.
  • Κάντε τακτικά διαλείμματα. Βρείτε κάποια σκιά ή ένα δροσερό μέρος, σταματήστε για λίγα λεπτά, ενυδατωθείτε και αρχίστε ξανά.
  • Όταν η ζέστη αφόρητη, δοκιμάστε δραστηριότητες σε εσωτερικούς, δροσερούς και κλιματιζόμενους χώρους.
 Προσαρμογή το καλοκαίρι. Αφήστε το σώμα σας να προσαρμοστεί στη ζέστη μέσα από σταδιακή επαναλαμβανόμενη ημερήσια έκθεση. Η αύξηση της κυκλοφορικής επάρκειας του σώματος και της αποτελεσματικότητα της ψύξης, διαδικασία που ονομάζεται εγκλιματισμός, συνήθως συμβαίνει σε 8 ως 14 ημέρες.
 Ντυθείτε κατάλληλα. Θυμηθείτε, δεν είναι η εφίδρωση που δροσίζει το σώμα αλλά η εξάτμιση του ιδρώτα στην ατμόσφαιρα. Να φοράτε ελαφριά, ανοιχτόχρωμα ρούχα με υφάσματα που αναπνέουν όπως το βαμβάκι. Προσθέστε ένα καπέλο ή / και γυαλιά ηλίου.
 Συνεργαστείτε. Εάν μπορείτε, ασκηθείτε με ένα φίλο ή μέλος της οικογένειας σας. Είναι ασφαλέστερο, και θα μπορούσε να είναι πιο διασκεδαστικό να έχετε κάποιον στο πλευρό σας.

Συμβουλές για τους καρδιοπαθείς:

Εάν είστε καρδιοπαθής,  ηλικίας άνω των 50 ή υπέρβαροι, μπορεί να χρειαστεί να λάβετε ειδικές προφυλάξεις στη ζέστη.
-  Συζητείστε με το γιατρό σας  πριν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα άσκησης. Ορισμένα φάρμακα για την καρδιά, όπως β-αποκλειστές, αναστολείς του ΜΕΑ, αναστολείς των διαύλων ασβεστίου και τα διουρητικά,  μπορούν να επιτείνουν την αντίδραση του οργανισμού στη ζέστη.
- Ωστόσο είναι σημαντικό να συνεχίσετε να παίρνετε τα φάρμακα σας. Για τυχόν μεταβολές συνεννοηθείτε με το γιατρό σας.
-  Ακόμα κι αν δεν είναι σε φαρμακευτική αγωγή, οι ηλικιωμένοι πρέπει επίσης να λαμβάνουν προφυλάξεις στη ζέστη. Αν είστε άνω των 50 ετών, μπορεί να μην αντιλαμβάνεστε  ότι είστε διψασμένοι,  και αν πρόκειται να είστε  έξω, είναι σημαντικό να πίνετε νερό, ακόμη και αν νομίζετε ότι δεν το χρειάζεστε.

Επειδή η έντονη άσκηση σε θερμό και υγρό περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει σε θερμική καταπόνηση, θερμοπληξία και τις συναφείς επιπλοκές , θα πρέπει να γνωρίζετε τα σημάδια του κινδύνου για να μπορείτε να προφυλαχθείτε.




Τα συμπτώματα της θερμικής εξάντλησης:
  • πονοκέφαλος
  • έντονη εφίδρωση
  • κρύο, υγρό δέρμα, ρίγη
  • ζάλη ή λιποθυμία (συγκοπή)
  • αδύναμος και γρήγορος σφυγμός
  • μυϊκές κράμπες
  • γρήγορη, ρηχή αναπνοή
  • ναυτία, έμετο ή και τα δύο


Εάν εμφανίσετε αυτά τα συμπτώματα, μετακινηθείτε σε ένα δροσερό μέρος, σταματήστε την άσκηση και να κάνετε ένα ντους  με κρύο νερό και να πιείτε άφθονα υγρά. Μπορεί να χρειαστεί να αναζητήσετε  ιατρική βοήθεια.


Τα συμπτώματα της θερμοπληξίας
  • ζεστό, ξηρό δέρμα χωρίς εφίδρωση
  • δυνατό και γρήγορο σφυγμό
  • σύγχυσης ή / και απώλεια των αισθήσεων
  • υψηλό πυρετό
  • σφύζον πονοκέφαλο
  • ναυτία, έμετο ή και τα δύο

Εάν εμφανίσετε αυτά τα συμπτώματα, ζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια.





Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΥΝΟΧΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

                                              ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΥΝΟΧΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
                                                   (TEAM BUILDING GAME)
     
  Ένα πολύ όμορφο παιχνίδι συνεργασίας που μπορούμε να κάνουμε με όλες τις τάξεις του δημοτικού και με μεγαλύτερα παιδιά είναι το Μπουκαλοτούνελ .(Το παιχνίδι το ανακάλυψα στο μπλογκ της συναδέλφου Βίβιαν Παπαγεωργίου).

 Το συγκεκριμένο παιχνίδι μπορεί να ενταχθεί στην καλοκαιρινή μας γιορτή ,σε παιχνίδια με ανακυκλώσιμα υλικά και φυσικά οποιαδήποτε διδακτική μας ώρα αφού καλύπτει του βασικούς ψυχοκινητικούς μας στόχους ,βελτιώνει την ικανότητα συντονισμού και συνεργασίας του μαθητή/τριας με την ομάδα,την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών/τριων διαφόρων ηλικιών,την οπτική αντίληψη,την ταχύτητα, την ταχύτητα αντίδρασης .

Παίρνουμε λοιπόν άδεια πλαστικά μπουκάλια και αφού κόψουμε το στόμιο και το κάτω μέρος τα κολλάμε δυο-δυο.




Οι μαθητές/τριες στέκονται ο ένας δίπλα στον άλλο και κρατούν και με τα δυο χέρια τα μπουκάλια από κάτω  ώστε να δημιουργηθεί ένα πλαστικομπουκαλοτούνελ . 

 Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να μεταφερθεί η μπάλα του τέννις από μαθητή/τρια σε μαθητή/τρια μέσα από το τούνελ και να μην πέσει κάτω. Στο σχολείο μας συνδυάσαμε μαθητές όλων των τάξεων και τους βάλαμε να συνεργαστούν στα πλαίσια  των δράσεων ομαδικότητας ,συνεργασίας και πρόληψης του σχολικού εκφοβισμού.






Σάββατο 9 Μαΐου 2015

ΣΩΣΤΗ ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΣΩΣΤΟ ΠΛΥΣΙΜΟ ΤΩΝ ΧΕΡΙΩΝ

                                

Σωστή Ενυδάτωση στο Σχολείο



                                                   
  Το νερό αποτελεί ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό, το οποίο συχνά παραβλέπεται από τις συνήθεις συμβουλές για ισορροπημένη διατροφή. Η διατήρηση της ισορροπίας των υγρών, όμως, είναι εξαιρετικής σημασίας, ειδικότερα για τα παιδιά, τα οποία είναι πιο ευάλωτα στην αφυδάτωση από ό,τι οι ενήλικες, για αυτό η κάλυψη των αναγκών τους σε υγρά είναι μια διατροφική προτεραιότητα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Η ποσότητα των υγρών που χρειάζεται ένα παιδί για να καλύψει τις ανάγκες του εξαρτάται από την ηλικία, και άρα το μέγεθος του σώματος, το επίπεδο της σωματικής του δραστηριότητας, αλλά και τις περιβαλλοντικές συνθήκες (ζέστη). Σε γενικές γραμμές η ευρύτερη σύσταση για κατανάλωση περίπου 2 λίτρων υγρών ημερησίως, η οποία απευθύνεται κυρίως τους ενήλικες, ισχύει λίγο-πολύ και για τα παιδιά.


Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα παιδιά περνάνε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας στο σχολείο, κατά τη διάρκεια του οποίου συμμετέχουν επίσης σε έντονες δραστηριότητες και παιχνίδια, αναδεικνύεται εύκολα η σημασία του σχολείου ως καίριου χώρου για την αναπλήρωση σημαντικού μέρους των αναγκών των παιδιών σε υγρά. Φαίνεται ότι εάν δεν υπάρχει συστηματική ενίσχυση της κατανάλωσης νερού κατά τη διάρκεια του σχολείου θα είναι μάλλον πρακτικά αδύνατον να καλυφθούν οι ανάγκες αργότερα μέσα στην ημέρα, από όταν δηλαδή τα παιδιά φύγουν από το σχολείο. Ωστόσο, πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα από τη Μεγάλη Βρετανία καταγράφουν την κατανάλωση νερού από τα παιδιά όταν βρίσκονται στο χώρο του σχολείου ως επιεικώς ανεπαρκή. Σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40% των σχολείων το νερό απαγορεύεται μέσα στην αίθουσα, ενώ ακόμα και στα σχολεία όπου επιτρέπεται ελάχιστοι είναι οι διδάσκοντες που ενθαρρύνουν τους μαθητές να ενυδατωθούν. Επιπλέον, πρέπει να επισημανθεί ότι η απουσία βρυσών ή ψυκτών από την πλειονότητα των σχολείων δυσχεραίνει από τη βάση της τη διαθεσιμότητα και την πρόσβαση σε νερό.

Το σχολείο, λοιπόν, γενικότερα και κατ' επέκταση οι εκπαιδευτικοί καλούνται να θέσουν ως προτεραιότητα τη σωστή ενυδάτωση των μαθητών. Η ενημέρωση των μαθητών, των γονέων, αλλά και των ίδιων των διδασκόντων σχετικά με τα οφέλη της ενυδάτωσης είναι ένας τρόπος ανάδειξης της σημασίας του θέματος. Το σχολείο, όμως, μπορεί και οφείλει έμπρακτα και άμεσα να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή πρόσβαση για ενυδάτωση στους μαθητές: θα πρέπει δηλαδή να διαθέτει πηγές νερού σε πολλά σημεία. Προτείνεται, επίσης, όπου υπάρχει η δυνατότητα, το ίδιο το σχολείο να παρέχει στους μαθητές μπουκαλάκια με νερό, πρακτική όμως που έχει σοβαρό οικολογικό αντίκτυπο. Ο πλέον υγιεινός, οικολογικός αλλά και οικονομικός τρόπος για να έχουν τα παιδιά πάντα μαζί τους καθαρό και υγιεινό νερό είναι να εφοδιάζονται από το σπίτι με νερό σε επαναχρησιμοποιούμενο δοχείο. Έτσι, αυξάνονται οι πιθανότητες το παιδί να μπορεί να πίνει πάντα καθαρό νερό και να παραμένει ενυδατωμένο.


Η κατανάλωση νερού είναι άμεσα συνυφασμένη με την απέκκρισή του, δηλαδή με την τουαλέτα. Έτσι, πολύ μεγάλη σημασία όταν ενισχύεται η κατανάλωση νερού έχει η καθαριότητα στις σχολικές τουαλέτες. Πολλά παιδιά, κυρίως τα κορίτσια, περιορίζουν σημαντικά την κατανάλωση των υγρών στο σχολείο, ώστε να αποφύγουν τις συχνές επισκέψεις στις τουαλέτες, ειδικά αν αυτές είναι πλημμελώς καθαρισμένες. Η υγιεινή, συνεπώς, προαπαιτείται, αλλιώς μπορεί να σαμποτάρει το εγχείρημα. Τέλος, συστήνεται τα κυλικεία των σχολείων να παρέχουν άφθονες επιλογές «υγιεινών» υγρών, όπως εμφιαλωμένο νερό, γάλα σε διάφορες μορφές, φυσικούς χυμούς, αλλά και φρούτα.


Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους καλούνται να επιτρέπουν και να ενθαρρύνουν την κατανάλωση νερού εντός των μαθημάτων, να προτρέπουν τα παιδιά να φέρνουν μαζί από το σπίτι τους υγρά, και να δίνουν οι ίδιοι το παράδειγμα της διαρκούς ενυδάτωσης, φροντίζοντας οι μαθητές να τους βλέπουν να πίνουν νερό. Ειδικότερα για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι διδάσκοντες θα πρέπει να παροτρύνουν την κατανάλωση υγρών πριν το μάθημα, για να εξασφαλίσουν οι μαθητές μια καλή κατάσταση ενυδάτωσης πριν την έναρξη της άσκησης, να ενισχύουν την κατανάλωση κατά τη διάρκεια του μαθήματος, προβλέποντας ίσως ολιγόλεπτες παύσεις για κατανάλωση νερού, αλλά και να προτρέπουν την κατά βούληση κατανάλωση αμέσως μετά το πέρας του μαθήματος.

Συμπερασματικά, το σχολείο θα πρέπει να προωθεί και να υποστηρίζει τη σωστή και επαρκή ενυδάτωση των μαθητών. Μέσω των υποδομών του, της διδασκαλίας και της ενημέρωσης μπορεί να ενισχύσει τους μαθητές να υιοθετήσουν τη συνήθεια να καταναλώνουν νερό μέσα στην ημέρα και να το προτιμούν ως ενυδατικό μέσο έναντι άλλων επιλογών. Μια τέτοια συνήθεια αποδεικνύεται πολύτιμη τόσο βραχυπρόθεσμα, εφόσον βελτιώνει τη σωματική και πνευματική απόδοση των μαθητών, όσο και μακροχρονίως, συμβάλλοντας στην υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής συνολικότερα.
      Και φυσικά να μην ξεχνάμε ΠΟΤΕ το σωστό πλύσιμο των χεριών.


                   
Πηγή:eyzin.minedu.gov.gr

Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

KIDS ATHLETICS ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥ

          KIDS ATHLETICS ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥ

                                             
Στο πλαίσιο του προγράμματος του «Κοινωνικού Σχολείου» στο σχολείο μας υλοποιούνται δράσεις που αφορούν στον άξονα «Άθληση –Διά βίου Άσκηση»
 ( διεξαγωγή του προγράμματος «Kids’ Athletics» στην Π/θμια Εκπαίδευση).
Στόχος του προγράμματος είναι να φέρει τους μαθητές  σε επαφή με τον κλασσικό αθλητισμό και να τους διδάξει τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να αποκτήσει κάποιος από τον αθλητισμό. 
 Οι μαθητές μας γνώρισαν τα άλματα ,τους δρόμους και τις  ρίψεις μέσα από απλές, διασκεδαστικές και ελκυστικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις δυνατότητες και ανάγκες  τους  . Στο τέλος όλα τα παιδιά πήραν διπλώματα συμμετοχής.


                                  

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

                                           

                     Μεγαλωνοντας Μικρους Διασωστες                                        

Κάθε μέρα στο σχολείο, στο σπίτι, στο δρόμο, μπορεί να συναντήσεις επείγουσες καταστάσεις, επικίνδυνες για τη ζωή ενός ανθρώπου.

Το βιβλίο αυτό είναι ένας οδηγός που θα σε βοηθήσει να τις αντιμετωπίσεις και να παρέχεις πρώτες βοήθειες σε αυτούς που τις χρειάζονται. Αν δράσεις σωστά, γρήγορα και ψύχραιμα, μπορείς να σώσεις έναν άνθρωπο… γιατί ο ΧΡΟΝΟΣ που χάνεται είναι ΖΩΗ που χάνεται.
Πάτησε πάνω στη φωτογραφία.

 

                                              


Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

One Human Family, Food for All

    Αλληγορία των κουταλιών


Η "αλληγορία των κουταλιών" μας διδάσκει ότι όταν αγωνιζόμαστε για να εξασφαλίσουμε  μόνο τον εαυτό μας, όλοι πεινάνε.
Υπάρχουν τρόποι για να τραφούν όλοι!!!!
                             

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

                         ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ 


    Στη Βέροια στην περιοχή του Προμηθέα (Εβραϊκά Μνήματα) υπάρχει ένα ξύλινο παραδοσιακό κτίριο στο οποίο υπάρχει ένα εργαστήριο κατασκευών και ζωγραφικής, μια κουζίνα για εκμάθηση μαγειρικής και ένα γυμναστήριο για ανθρώπους με ειδικές δεξιότητες.
        Το δημοτικό σχολείο Σταυρού είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί αυτόν το  χώρο που φωτίζεται από ένα ιδιαίτερο φως που αναβλύζει από τις καρδιές των εθελοντών που ακούραστα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και κυρίως το χαμόγελό τους στους ανθρώπους που δυστυχώς η απαίδευτη κοινωνία μας ακόμα και σήμερα δεν αποδέχεται ομαλά.
      Μας υποδέχθηκε και μας ενημέρωσε για τις δράσεις του κέντρου η κυρία Δαμιανίδου Μελίνα η οποία είναι πρόεδρος του συλλόγου και εθελόντρια διευθύντρια και με υπομονή απάντησε στις ερωτήσεις και απορίες των μαθητών μας.Τα παιδιά και οι ενήλικες  του κέντρου πηγαίνουν στις 8 το πρωί και μένουν εκεί μέχρι το μεσημέρι.Μαθαίνουν ότι χρειάζεται για να αυτοεξυπηρετούνται και παράλληλα ετοιμάζουν καλλιτεχνικές δημιουργίες που πωλούνται σε διάφορες εκθέσεις που οργανώνει ο σύλλογος.Τα έσοδα από τις πωλήσεις πηγαίνουν στα παιδιά.Το κέντρο διοργανώνει επίσης μουσικές και θεατρικές παραστάσεις με  γνωστούς καλλιτέχνες. 
   Με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής κ. Δαμιανίδου Σοφίας τα παιδιά συμμετέχουν σε προγράμματα ειδικής φυσικής αγωγής και συμμετέχουν σε αγώνες Special Olympics.

      
    Οι μαθητές και οι μαθήτριες  του σχολείου μας είχαν λοιπόν την τύχη να γνωρίσουν από κοντά όλα τα παιδιά ,να ξεναγηθούν στους χώρους του κέντρου να θαυμάσουν τις ιδιαίτερες ικανότητες αυτών των παιδιών, την αισιοδοξία τους, την υπομονή και επιμονή τους  αλλά παράλληλα να αντιληφθούν τις καθημερινές δυσκολίες και τον  αγώνα των υπευθύνων του κέντρου και των οικογενειών των παιδιών.Μάθαμε λοιπόν ότι κάθε άτομο είναι μοναδικό και ότι η διαφορετικότητα είναι μια ξεχωριστή ικανότητα που ενώνει και δεν χωρίζει τους ανθρώπους..