Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

H ΑΣΚΗΣΗ ΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ

                                    

Η Άσκηση ως Προστατευτικός Παράγοντας για την Υγεία των Οστών


Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η άσκηση έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Ένα όμως επιπρόσθετο όφελος, στο οποίο λανθασμένα δεν δίνεται μεγάλη σημασία και χρίζει ιδιαίτερης αναφοράς, είναι η ευεργετική επίδραση που έχει η άσκηση στην ανάπτυξη των οστών.  
Η ομαλή σκελετική ανάπτυξη είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη κατά την παιδική ηλικία, μιας και μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή της οστεοπόρωσης και της πρόκλησης καταγμάτων κατά την ενήλικη ζωή. Με δεδομένο ότι σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 90% της μέγιστης οστικής μάζας επιτυγχάνεται στα κορίτσια μέχρι την ηλικία των 18 ετών και στα αγόρια μέχρι τα 20, η αύξηση της οστικής μάζας ήδη από την παιδική ηλικία κρίνεται απαραίτητη.

Στόχος, λοιπόν, είναι κατά την παιδική ηλικία να μεγιστοποιηθεί η ανάπτυξη και η οστική πυκνότητα, ούτως ώστε οι έφηβοι να εισέλθουν στην ενηλικίωση με το κατά το δυνατόν υγιέστερο οστόΒέβαια, εκτός από την άσκηση, εξέχοντα ρόλο για την υγεία των οστών διαδραματίζει και η διατροφή.
Η ανάπτυξη των οστών επιτυγχάνεται με ασκήσεις φόρτισης (ασκήσεις δηλαδή που κατά την εκτέλεσή τους το βάρος του σώματος «περνάει» μέσα από τα οστά) και ασκήσεις ενδυνάμωσης. Ο απλούστερος τρόπος για να ασκηθεί γενικά ένα παιδί, από πολύ μικρή ηλικία, και παράλληλα να δυναμώσουν τα οστά του είναι το περπάτημα. Είναι η πιο απλή μορφή άσκησης και μπορεί να γίνει αρκετά ενδιαφέρουσα, αν πραγματοποιηθεί σε περιοχές που ταυτόχρονα κινούν την περιέργεια και το ενδιαφέρον του παιδιού (π.χ. πάρκα, ζωολογικοί κήποι, εμπορικά κέντρα κλπ). Η συμμετοχή των γονέων σε αυτές τις δραστηριότητες είναι ιδιαίτερα σημαντική, μιας και τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια, αλλά κυρίως διότι βλέπουν τους γονείς τους ως πρότυπα.
Με τη πάροδο των ετών τα παιδιά μπορούν να ασχοληθούν και με πιο οργανωμένες δραστηριότητες, όπως το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, το βόλεϊ, το τένις, το καράτε, ο χορός ή η ενόργανη γυμναστική, δραστηριότητες δηλαδή κατά τις οποίες πραγματοποιούνται συχνά άλματα και κινήσεις φόρτισης του σκελετού, προκαλώντας με τη σειρά τους σημαντική αύξηση της οστικής πυκνότητας στη σπονδυλική στήλη και στη λεκάνη, και συγχρόνως ενίσχυση και του μυϊκού συστήματος.
Σχετικά με τις ασκήσεις ενδυνάμωσης (δηλαδή αυτές με αντιστάσεις), θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι βοηθάνε μεν σημαντικά στην ενίσχυση των οστών, ωστόσο θα πρέπει να γίνονται με προσοχή, εξατομικευμένα και με διάρκεια 30-45 λεπτά για 2 με 4 φορές την εβδομάδα.
Συνοψίζοντας, ο σημαντικότερος ίσως τρόπος να υποστηρίξουν οι γονείς τα παιδιά τους για να έχουν υγιή οστά είναι να τα αφήνουν να περνούν λιγότερη ώρα καθιστά και περισσότερη κινούμενα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η όποια δραστηριότητα κάνει τελικά το παιδί, προκειμένου να αποτελέσει μέρος της ζωής του, θα πρέπει να είναι διασκεδαστική και να μην του προκαλεί αμηχανία ή μειονεκτικά συναισθήματα. Είτε μόνα τους είτε με φίλους, στο σπίτι ή στο πάρκο, η αγάπη για τη φυσική δραστηριότητα είναι το σημαντικότερο δώρο που μπορούν να αποκτήσουν εφ 'όρου ζωής.
ΠΗΓΗ

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ


                                     ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ


   
Η 24η Οκτωβρίου έχει οριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ως η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας.
Η παχυσαρκία έχει αναγνωρισθεί παγκοσμίως ως μία από τις πιο επικίνδυνες και σοβαρές ασθένειες του 21ου αιώνα, η οποία έχει αποκτήσει διαστάσεις επιδημίας, με σημαντικές επιπτώσεις στην σωματική και ψυχική υγεία των πασχόντων.
Με αφορμή την συγκεκριμένη ημέρα, και αναλογιζόμενοι την σημασία της πρόληψης στην προάσπιση της υγείας των παιδιών, το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ έχει σχεδιάσει ενημερωτικό υλικό το οποίο απευθύνεται σε μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. 

Στόχος της δράσης αυτής είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ισορροπημένης διατροφής και άσκησης για την βέλτιστη σωματική και γνωσιακή τους ανάπτυξη.
Το ενημερωτικό υλικό αποτελείται από παρουσιάσεις οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς μέσα στη τάξη, αλλά και υποστηρικτικό υλικό με τις σχετικές οδηγίες για την υλοποίηση της παρουσίασης στους μαθητές.
 

Δείτε και κατεβάστε εδώ τη διαδραστική παρουσίαση "Τα μυστικά της Υγείας ... για μικρούς μαθητές", για μαθητές Δημοτικού, καθώς και το συνοδευτικό υλικό με οδηγίες προς τους Δασκάλους για τη διεξαγωγή της παρουσίασης στο σχολείο. 

















Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

  Ακολουθώντας τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και με βάση το
 θεματικό άξονα του Σχολικού Έτους 2014-2015  «Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι» αποφασίσαμε να  καλέσουμε στο δημοτικό μας  τον συνάδελφο Αλέξανδρο Καραϊωσήφ απόφοιτο Τ.Ε.Φ.Α.Α.-Α.Π.Θ.  με κύρια ειδικότητα Ειδική Φυσική Αγωγή – Θεραπευτική Γυμναστική και δευτερεύουσα ειδικότητα Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητισμού – Αθλητικό Management. Ο κ. Καραϊωσήφ ανταποκρίθηκε άμεσα  και πρόθυμα στην πρόσκλησή μας.  
 Δυστυχώς ο καιρός δεν ήταν αρωγός της προσπάθειάς μας και όλη η δράση υλοποιήθηκε μέσα στην τάξη.
      Στην αρχή ο κ. Καραϊωσήφ μας μίλησε γενικά για τον προσαρμοσμένο αθλητισμό με αναφορές στα special olympics και στους παραολυμπιακούς αγώνες.


                   Στη συνέχεια αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο ποδόσφαιρο 5χ5 τυφλών ...




     
                     

μας έδειξε τη ειδική μπάλα 

με το χαρακτηριστικό ήχο του κουδουνίσματος   ...                                                     



                               και όλα τα παιδιά επεξεργάστηκαν τη μπάλα από κοντά.



Μετά από ένα μικρό διάλειμμα παρακολουθήσαμε σημαντικές στιγμές από αγώνες 5χ5                                                                         τυφλών.
 Το θεωρητικό κομμάτι της δράσης ολοκληρώθηκε με ερωτήσεις των παιδιών και συζήτηση για το θέμα της διαφορετικότητας των ατόμων με αναπηρίες.

 Στη συνέχεια προχωρήσαμε στην πράξη με προσομοίωση ασκήσεων για άτομα με μειωμένη οπτική ικανότητα.







                                       Αφού αποχαιρετίσαμε τον κ. Αλέξανδρο ..
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΥΡΙΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ!!


                                     Δοκιμάσαμε να παίξουμε sitting volleyball  ...


και λόγω του καιρού παίξαμε δική μας παραλλαγή του goalball.

  
Στο τέλος της ημέρας παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά video  συναφούς θεματολογίας
 και διαβάσαμε το παραμύθι <<Έχασα το χρώμα μου και ψάχνω να το βρω>>.
Ακολούθησε συζήτηση με τις μεγάλες τάξεις.








Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ

Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι- Από τα σπορ στην καθημερινή ζωή- υλικό,δραστηριότητες

                               
Η Φυσική Αγωγή, λόγω της επιρροής στην κοινωνικοποίηση και τον κοινωνικό προσανατολισμό των μαθητών, μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό των εθνικών διακρίσεων και την προαγωγή της διαπολιτισμικής κατανόησης. Μπορεί να προάγει την ευρύτερη εκτίμηση και κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων των διαφορετικών πολιτισμικών ομάδων και να οδηγήσει στην επίτευξη καλής διαπροσωπικής επικοινωνίας μέσα και έξω από το σχολικό περιβάλλον. Επίσης, η Φυσική Αγωγή μπορεί να αποτελεί ένα περιβάλλον μάθησης που υποστηρίζει, σέβεται και ενισχύει τη διαφορετικότητα, δίνει ίσες ευκαιρίες μάθησης και ομαδικής επίλυσης προβλημάτων και αναπτύσσει την προσωπική και κοινωνική υπευθυνότητα των αλλοδαπών μαθητών για την ομαλότερη ένταξή τους στην κοινωνία.

κάνε κλικ για τετράδιο δραστηριοτήτων
κάνε κλικ για τετράδιο δραστηριοτήτων
κάνε κλικ για το παιχνίδι

ΠΗΓΗ

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ- ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ  -   ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
Ο ρατσισμός, είναι ένα πρόβλημα με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι πολλοί άνθρωποι σε καθημερινή βάση, όταν κρίνονται και αντιμετωπίζονται από τους άλλους, σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, εξαιτίας του χρώματος που έχει το δέρματος τους. Υπάρχουν συγκεκριμένοι νόμοι κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, αλλά το να αλλάξει το σκεπτικό ορισμένων ανθρώπων δεν είναι εύκολο...







           








                         

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

                         Ενδοσχολικός ρατσισμός

Φτάνει να μισήσει ένας άνθρωπος έναν άλλον άνθρωπο, για ν' απλωθεί,σιγά-σιγά,το μίσος σ' ολάκερη την ανθρωπότητα.

Ζαν Πωλ Σάρτρ 

Τον τελευταίο καιρό γινόμαστε μάρτυρες μιας πληθώρας εκδηλώσεων ρατσιστικού χαρακτήρα, με θύματα όχι μόνο μετανάστες αλλά και άλλες ομάδες του πληθυσμού, που είθισται να τις αποκαλούμε «κατηγορίες υψηλού κοινωνικού κινδύνου».Ο ρατσισμός βέβαια που ανέκαθεν υπήρχε δεν ερμηνεύεται μόνο με την εξέταση κάποιων κινήτρων, οικονομικών ή πολιτικών, αλλά σε συνάρτηση με τον ανθρώπινο ψυχισμό και τη νοσηρή τάση κατασκευής «αποδιοπομπαίων τράγων»,με τον αποκλεισμό, την περιθωριοποίηση ή ακόμη και την εξόντωσή τους. Ιδιαίτερα λυπηρό όμως είναι, το γεγονός ότι αυτό το ρατσιστικό «κύμα» παρασύρει και τους μαθητές μας με αποτέλεσμα να προβαίνουν οι τελευταίοι σε ανάρμοστες πράξεις, ακόμη και σε εγκλήματα.
Μια από τις κοινωνικές λειτουργίες πρωτευούσης σημασίας του σχολείου είναι αναμφισβήτητα η κοινωνικοποίηση, που μπορεί να οριστεί ως διαδικασία ένταξης του παιδιού στο κοινωνικό σύνολο, παροχή δυνατοτήτων για τη δραστηριοποίησή του μέσα σ' αυτό, και την «εσωτερίκευση» του συστήματος ρόλων και αξιών της κοινωνικής ομάδας. Όμως δυστυχώς πολύ συχνά το σχολείο ως ίδρυμα προβαίνει με διάφορους τρόπους σε κοινωνικές επιλογές, υπηρετώντας έτσι σε μεγάλο βαθμό ορισμένες κοινωνικές τάξεις και αναπαράγοντας το ισχύον κοινωνικό σύστημα και την ιδεολογία του. Εξαιτίας αυτού λοιπόν του γεγονότος, το σχολείο φαντάζει μια μικρογραφία της κοινωνίας μας, όπως συνηθίζουμε να το αποκαλούμε.
Τα αίτια που συντηρούν τον ρατσισμό στο σχολικό περιβάλλον είναι λίγο πολύ κοινά με αυτά που τον συντηρούν και στο εξωσχολικό. Συμπλέγματα ανωτερότητας και προσωπικής υπεροχής, συμπλέγματα κατωτερότητας, διάφορες φοβίες που καταλήγουν σε ψυχώσεις, το ένστικτο της εδαφικότητας που όταν απειλείται εκλύεται πάντα επιθετικότητα, άγνοια, προλήψεις, η εξισωτική σχολική νοοτροπία που αγνοεί τις τυπικές διαφορές μεταξύ των μαθητών, κ.ά.
     Όταν σφίγγουν το χέρι ο ήλιος είναι βέβαιος για τον κόσμο
Και εδώ έρχονται να προστεθούν τα δυσάρεστα αποτελέσματα από αυτή τη νοσηρή κατάσταση που είναι εξίσου γνωστά σε όλους ,όσοι βιώσαμε ή βιώνουμε τουλάχιστον την σχολική πραγματικότητα. Αξίζει ωστόσο, να αναφέρουμε κάποια, όπως:  προσβολή ανθρώπινης προσωπικότητας, περιθωριοποίηση-αποκλεισμό ομάδων και ατόμων, καλλιέργεια μίσους, φανατισμού, περιφρόνησης και αντεκδίκησης, πρόκληση αδικιών και εκπαιδευτικές ανισότητες, διασυρμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αναξιοποίηση ολόκληρου του διαθέσιμου μαθητικού δυναμικού, κυριαρχία δογματισμού και μισαλλοδοξίας, ένταση των φαινομένων κοινωνικής παθογένειας, παρεμπόδιση συνεργασίας και φιλίας που είναι παράγοντες προόδου και δημιουργίας, δημιουργία συνθηκών «γκέτο» που ναρκοθετούν τα θεμέλια μιας ομαλής σχολικής συμβίωσης και άλλα πολλά ακόμη.
Η τελευταία δεκαετία ωστόσο χαρακτηρίζεται ως δεκαετία των μαζικών μετακινήσεων και μεταναστεύσεων, γιατί, καθώς οι παλαιές χώρες υποδοχής, Η.Π.Α., Καναδάς, Αυστραλία, έχουν κλείσει τα δικά τους σύνορα, η Ενωμένη Ευρώπη μοιραία μετατρέπεται σε πόλο έλξης και «χωνευτήρι» ενός ετερόκλητου μωσαϊκού εθνοτήτων. Για τον λόγο αυτό,πολύ συχνά ακούμε να τονίζεται η αναγκαιότητα καλλιέργειας διαπολιτισμικότητας στο σχολείο.Ας μην μείνουμε όμως για ακόμη μια φορά στην τυπολογία της έννοιας, αλλά ας προχωρήσουμε μεθοδικά προς την εφαρμογή της αφού κατανοήσουμε και αποδεχτούμε πρώτα - πρώτα την αναγκαιότητά της στο σχολικό περιβάλλον.
Έτσι, το σχολείο θα πρέπει να εξασφαλίσει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις για ν' ανταποκριθεί στις νέες αυτές προκλήσεις. Ζητήματα όπως η ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης, το σχολικό πρόγραμμα, οι παιδαγωγικές μέθοδοι, ο ρόλος του εκπαιδευτικού εντός και εκτός της τάξης,και η συνεχής επιμόρφωσή του κυρίως σε θέματα διδακτικών προσεγγίσεων και συμπεριφορών, πρέπει να τεθούν «επί τάπητος» προκειμένου να επιτευχθεί η αναπροσαρμογή τους, ώστε η νέα σχολική πραγματικότητα να βασίζεται στις «ισότιμες σχέσεις» μεταξύ των μαθητών.
Όλοι συμφωνούμε ότι το σχολείο δεν θα πρέπει να περιθάλπει νοσηρές εκτιμήσεις και συμπεριφορές. Όλοι μας είμαστε συνυπεύθυνοι για την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα μέσα σ' αυτό. Καλό θα ήταν, ο καθένας από μας να αντιμετωπίσει τις προσωπικές του ευθύνες ώστε το σχολείο του μέλλοντος να είναι πιο δημοκρατικό, περισσότερο συνεργατικό, αλλά και να προάγει τον κοινωνικό μετασχηματισμό. Τα παιδιά μας χρειάζονται ένα σχολείο αντιαυταρχικό, ενεργητικό, κριτικό και δημιουργικό. Η κοινωνία μας όμως απαιτεί ένα σχολείο ανοιχτό στη ζωή ,για όλη τη ζωή. Με απλά λόγια...ένα σχολείο για όλους...

Ο ρατσισμός προδίδει πάντα τη διαστροφή του ανθρώπου, "ζώου ομιλούντος". Θεσμοθετεί, δηλώνει, γράφει, εγγράφει, προγράφει. Σύστημα στιγμάτων ιχνογραφεί τους τόπους, για να ορίσει περιορισμό κατ' οίκον ή για να κλείσει τα σύνορα. Δεν διακρίνει, εισάγει διακρίσεις.

                                    .

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

         Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ



Η Προσχολική εκπαίδευση επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των παιδιών κατά τη διάρκεια των τριών ως πέντε ετών. Ενώ αυτή η αναπτυξιακή περίοδος θα πρέπει ιδανικά να εστιάζεται εξίσου στην πνευματική και σωματική ανάπτυξη, τις τελευταίες δεκαετίες έχει δοθεί  μια έμφαση στην πνευματική ανάπτυξη, χωρίς να ακολουθείται από την ταυτόχρονη έμφαση και στη σωματική ανάπτυξη. Ωστόσο, αυτά τα δύο πάνε πραγματικά χέρι -χέρι και δεν πρέπει να θεωρούνται δύο ξεχωριστές οντότητες κατά τη διάρκεια της  προσχολικής  ανάπτυξης και εκπαίδευσης 

 Η ενσωμάτωση της φυσικής δραστηριότητας στην καθημερινή  ζωή των μικρών παιδιών είναι ουσιαστική  για τη δημιουργία βάσεων και θεμελίων δραστηριότητας και κίνησης  που θα μεταφέρουν μαζί τους σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους. 
Τα παιδιά  που συμμετέχουν ενεργά σε αθλητικές δραστηριότητες   στην πρώιμη παιδική ηλικία αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες τους να παραμείνουν  ενεργοί σε αθλητικές δραστηριότητες στη νεαρή παιδική ηλικία,
στην εφηβεία και στην ενήλικη ζωή τους.

ΤA ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ.


Υπάρχουν πολλοί λόγοι γιατί  η προαγωγή στοιχειώδους σωματικής δραστηριότητας στα παιδιά θα τους ωφελήσει σε όλη την παιδική ηλικία και την ενηλικίωση τους. Οι λόγοι αυτοί κυμαίνονται πολύ πέρα από τη σωματική ανάπτυξη, την κοινωνική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη. Τα μικρά παιδιά είναι από τη φύση τους ενεργά και θα προχωρήσουν, θα  τρέξουν, θα κλωτσήσουν, θα ρίξουν, και θα παίξουν μόνα τους σχεδόν σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Ωστόσο, τα παιδιά σήμερα είναι αντιμέτωπα με μια ποικιλία προκλήσεων που μειώνουν τη  φυσική ικανότητά τους προς την κίνηση και τη φυσική δραστηριότητα, όπως οι εξής:
• Εισάγονται από μικρή ηλικία σε παιδικούς σταθμούς ή άλλου είδους καθημερινή φύλαξη, όπου μπορούν ή δεν μπορούν να δίνουν έμφαση στην κίνηση και τη σωματική δραστηριότητα.
•  Η αυξημένη χρήση της τεχνολογίας ως μια μορφή καθιστικής δραστηριότητας, αφήνει λιγότερο χρόνο για τις δραστηριότητες που βασίζονται στην κίνηση.
• Οι σχολικές  τάξεις που επικεντρώνονται στην πνευματική δραστηριότητα και όχι στη φυσική δραστηριότητα, ξεκινώντας ήδη από τα νηπιαγωγεία, προκειμένου να προετοιμάσουν τους μαθητές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών και τα τυποποιημένα επίπεδα σκορ (πανελλαδικών) αργότερα στην εκπαίδευσή τους.
• Οι μονογονεϊκές οικογένειες  ή οι γονείς που εργάζονται και οι δύο έξω από το σπίτι, αφήνοντας τους λίγο χρόνο να αφιερώσουν στην κανονική καθημερινή δραστηριότητα και την κίνηση με τα παιδιά τους.


Αν τα παιδιά σας πηγαίνουν στον παιδικό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο προσπαθήστε να επιλέξετε ένα σχολείο με ένα πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης  που ενσωματώνει την κίνηση και τη φυσική δραστηριότητα με τη γνωστική μάθηση και δίνει έμφαση στη μάθηση και εξερεύνηση μέσα από την κίνηση.
 Τα οφέλη για τα παιδιά που βιώνουν αυξημένη κίνηση και φυσική δραστηριότητα στην πρώιμη παιδική ηλικία είναι τεράστια.   Εκτός από τη δημιουργία υγιεινών συνηθειών και την υιοθέτηση της δια βίου δέσμευσης για σωματική δραστηριότητα, τα παιδιά των οποίων οι προσχολική εκπαίδευση βασίζεται στην κίνηση απολαμβάνουν τα παρακάτω οφέλη τόσο στην πρώιμη παιδική ηλικία όσο  και για το υπόλοιπο της ζωής τους:
• Ανάπτυξη των ικανοτήτων σχολικής ετοιμότητας.
          •  Βελτίωση της κοινωνικής ανάπτυξης και της ανάπτυξης κινητικών         δεξιοτήτων.
• Ανάπτυξη της κατασκευής των μυών, των οστών και των αρθρώσεων γρηγορότερα
• Μείωση του λίπους και μείωση της αρτηριακής πίεσης
•  Μείωση της κατάθλιψης και του άγχους
• Αύξηση της ικανότητας μάθησης
• Ανάπτυξη υγιέστερων κοινωνικών, γνωστικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων.
•«Χτίσιμο»  αντοχής ,αυτοπεποίθησης, συγκέντρωσης και  συντονισμού από μικρή ηλικία.

Επιπλέον , τα παιδιά  που συμμετέχουν ενεργά σε αθλητικές δραστηριότητες έχουν λιγότερα χρόνια προβλήματα υγείας, είναι άρρωστα λιγότερο συχνά, λείπουν λιγότερο από το  σχολείο, και έχουν ένα σημαντικά μειωμένο κίνδυνο για εκδήλωση ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων ,του  διαβήτη, της παχυσαρκίας, της κατάθλιψης, και ψυχικών ασθενειών.

ΥΙΟΘΕΤΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ.


Δεδομένου ότι η γνωστική μάθηση και η σωματική δραστηριότητα πάνε χέρι-χέρι και ενισχύουν η μία την άλλη στην ανάπτυξη της πρώιμης παιδικής ηλικίας, είναι απαραίτητο για τους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία να υιοθετήσουν ένα πρόγραμμα σπουδών που δίνει έμφαση και χρησιμοποιεί την κίνηση για να προωθήσει και να διδάξει τη γνωστική ανάπτυξη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι στα μικρά παιδιά δεν αρέσει να κάθονται ακίνητα για μεγάλες χρονικές περιόδους και  ανταποκρίνονται  καλύτερα στις δραστηριότητες που αλλάζουν συχνά, η προσχολική εκπαίδευση μπορεί πραγματικά να επωφεληθεί και να χρησιμοποιήσει το χρόνο πιο αποτελεσματικά με τη χρήση ενός προγράμματος  που βασίζεται στην κίνηση για να διδάξει γνωστικές δεξιότητες.

Τα παιδιά έχουν πολλές ευκαιρίες να μάθουν μέσα από την κίνηση. Ένας τομέας που τα μικρά παιδιά ανταποκρίνονται πολύ καλά είναι χρησιμοποιώντας τη μουσική και το ρυθμό για να διδαχθούν άλλες αναπτυξιακές δεξιότητες. Ακούγοντας τους διαφορετικούς ρυθμούς μουσικής και ζητώντας από τα παιδιά  να ανταποκριθούν σε αυτό που ακούνε μέσα από την κίνηση μπορεί να ενσωματώσει τη μουσική εκπαίδευση, τη φυσική αγωγή, και τη  γνωστική ανάπτυξη σε ένα ενιαίο σχέδιο μαθήματος. Επιτρέποντας στα παιδιά να δημιουργήσουν τη μουσική  μπορεί να πάει τη δραστηριότητα αυτή ένα βήμα παραπέρα.
 Αν τα προγράμματα αυτά ξεκινήσουν από την προσχολική εκπαίδευση σε μεγαλύτερες βαθμίδες τα παιδιά θα ανταποκριθούν καλύτερα σε παρόμοια  ή και πιο προηγμένα σχέδια μαθήματος. Τα σχολεία που πάσχουν από έλλειψη χρόνου για τη μουσική, τη φυσική αγωγή  θα μπορούσαν ενδεχομένως να ωφεληθούν τα μέγιστα από το συνδυασμό αυτών των λεγόμενων «εκλεκτικών» τάξεων και να ενσωματώσουν την κίνηση στα μαθήματα της παραδοσιακής σχολικής τάξης.
Αυτά τα προγράμματα απαιτούν κατάλληλη προετοιμασία και εκπαίδευση του προσωπικού, ιδιαίτερα δεδομένου ότι δεν έχει δοθεί η ανάλογη έμφαση στη  σωματική δραστηριότητα σε επίσημα προγράμματα κατάρτισης. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επικεντρωθούν εξίσου σε τέσσερις συνιστώσες: το πρόγραμμα σπουδών, την πρακτική εξάσκηση  για την εκπαίδευση, τον εξοπλισμό και τη συνεχή  υποστήριξη. Η συνεχής ενημέρωση για την εκπαίδευση της πρώιμης παιδικής ηλικίας είναι απαραίτητη για τους εκπαιδευτικούς  για τη διδασκαλία και τη διαμόρφωση αυτών των δια βίου αρχών στα παιδιά.