Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ



                                ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ                ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Δεξιότητες Χειρισμού»
  • Ρίψη
  • Υποδοχή / Πιάσιμο
  • Αναπήδηση της μπάλας
  • Ρίξιμο με έμφαση στη στόχευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Ο γενικός σκοπός είναι, τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες χειρισμού και ελέγχου της μπάλας με τα χέρια, ώστε να είναι σε θέση να τις χρησιμοποιούν για να συμμετέχουν ενεργητικά σε ένα τροποποιημένο παιχνίδι. Πιο συγκεκριμένα επιδιώκουμε την εκμάθηση και τη χρήση των πιο κάτω δεξιοτήτων:
  • Ρίξιμο αντικειμένου.
  • Υποδοχή/Πιάσιμο αντικειμένου.
  • Αναπήδηση της μπάλας.
  • Ρίξιμο σε συγκεκριμένο στόχο ( σουτ ),ρίξιμο με έμφαση στη στόχευση.
Ταυτόχρονα, τα παιδιά μετά το τέλος της ενότητας των μαθημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν βασικές δεξιότητες χειρισμού (ρίξιμο-πιάσιμο-αναπήδηση της μπάλας και ρίξιμο με έμφαση στη στόχευση),  ενσωματώνοντας τις κινητικές έννοιες του χώρου (επίπεδα – γενικός χώρος), της προσπάθειας ή της ποιότητας στην κίνηση (δύναμη- ταχύτητα) και των σχέσεων (με άλλους και με αντικείμενα).
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
 ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Το παιδί να είναι ικανό να:
  • ρίχνει αντικείμενα χρησιμοποιώντας με 2 χέρια και  με 1 χέρι χρησιμοποιώντας την ορθή στάση του σώματος(χέρια-πόδια) με ποσοστό επιτυχίας 3 στις 5 προσπάθειες.
  •  πιάνει ένα αντικείμενο από διάφορα επίπεδα (ψηλό ή μεσαίο ή χαμηλό) ενώ βρίσκεται σε στατική θέση ή σε κίνηση, χρησιμοποιώντας και τα δύο χέρια, με ποσοστό επιτυχίας 3 στις 5 προσπάθειες.
  • να ρίχνει αντικείμενα με ένα χέρι και να τα παίρνει με τα δύο χέρια ενώ κινούνται  με ποσοστό επιτυχίας 3 στις 5 προσπάθειες.
  • αναπηδά την μπάλα μια φορά και να την παίρνει με τα δύο χέρια, με τον σωστό τρόπο,  σε στατική θέση κα σε κίνηση, με ποσοστό επιτυχίας 3 στις 5 προσπάθειες.
  • εκτελεί  δύο αναπηδήσεις της μπάλας κάθε φορά με τα δύο χέρια με το σωστό τρόπο ενώ κινείται με ποσοστό επιτυχίας 3 στις 5 προσπάθειες.
  • ρίχνει το αντικείμενο   (σουτ)   από στατική θέση με τον σωστό τρόπο, έτσι ώστε να πετύχει ένα συγκεκριμένο στόχο με ποσοστό επιτυχία 3 στις 5 προσπάθειες.
  • ρίχνει το αντικείμενο  (σουτ)   ενώ βρίσκεται σε κίνηση , με τον σωστό τρόπο, έτσι ώστε να πετύχει ένα συγκεκριμένο στόχο με ποσοστό επιτυχία 3 στις 5 προσπάθειες.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:   Τα παιδιά να είναι σε θέση να:
  •  υπακούν σε οδηγίες της νηπιαγωγού.
  • τηρούν κανονισμούς και ρουτίνες του μαθήματος.
  • περιμένουν υπομονετικά στη σειρά τους
  • συνεργάζονται με το ζευγαράκι και τις ομάδες τους.
  •  βρίσκονται σε ετοιμότητα.
  •  αναπτύξουν την παρατηρητικότητα τους με το σύνθημα που δίνεται κάθε φορά.
  •  καλλιεργήσουν το αίσθημα του ευγενούς συναγωνισμού.
  •  καλλιεργήσουν το αίσθημα της συνεχούς προσπάθειας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:    Τα παιδιά να είναι σε θέση:
  • να κατανοήσουν τις κινητικές έννοιες αντίληψης του χώρου
επίπεδα: ψηλό, μεσαίο και χαμηλό επίπεδο
γενικός χώρος-ατομικός χωρος.
  •  να αναγνωρίζουν τη διαφορά αργού και γρήγορου ρυθμού.
  • να κατανοήσουν εμπειρικά την έννοια της λέξης στατική θέση και σε κίνηση
  • να  κατανοήσουν εμπειρικά την έννοια της καμπύλης.
  • να κατανοησουν βιωματικά τις κινητικές δεξιότητες:
ρίξιμο της μπάλας
πιάσιμο της μπάλας.
αναπήδηση της μπάλας
ρίξιμο με έμφαση στη στόχευση(σουτ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου